niedziela, 21 lutego 2016

Prosty sposób na zaśnieżoną scenę w Photoshopie.

Ten sposób ma wadę trzeba dobrze wyczuć przy zaznaczaniu koloru, aby obraz nie stracił szczegółów. Próbowałam kilka razy zanim uzyskałam efekt zadowalający.
Zaczynamy. Oto zdjęcie, które chciałam zaśnieżyć:

Otwieramy zdjęcie w Photoshopie i wybieramy na pasku menu Zaznacz/Zakres kolorów. 
Kroplomierz przenieś na zdjęcie w górnej części i kliknij raz. W oknie Zakres kolorów zaznaczone obszary zostaną wyświetlone na biało. Przesuń suwak Tolerancja do momentu, aż biały obszar się zwiększy.
Jeśli obszar będzie wystarczająco biały wciśnij Ok. Dodaj nową warstwę, a następnie wypełnij ją kolorem białym. W pasku menu naciśnij Edycja/ Wypełnij pojawi się okienko Wypełnienie, w którym w zawartości Użyj kolor Białe. 

Lub na skróty Ctrl+Delete. Oczywiście pamiętaj aby zaznaczenie było aktywne. Po wypełnieniu warstwy usuń zaznaczenie. Zaznacz/ usuń zaznaczenie lub Ctlr+ D. Następnie trzeba rozmyć ten śnieg. Zrobimy to za pomocą filtra Rozmycie gaussowskie.
Rozmywamy obraz wpisując wartość Promienia 2 piksele.
Można powielić warstwę aby wzmocnić efekt. I mamy śnieg na zdjęciu. Ja dodatkowo mam padający śnieg, który można osiągnąć poprzez odpowiedni pędzel. Zrobienie pędzla pokażę w innym poście, tutaj macie link Jak zrobić pędzel w kilka kroków. 
Jeszcze efekt końcowy.


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.